Novinky

          • Daidalos a Ikaros trochu inak

          • Aj v tomto školskom roku sa na niektorých hodinách literatúry v 6.A triede snažíme učiť netradične, využívame základné prvky tvorivej dramatiky, ktorá „umožňuje integrovať do jedného zmysluplného celku učebné obsahy viacerých predmetov, čím má žiak šance získavať komplexnú skúsenosť, teda celistvý obraz sveta a uvedomovať si svoje miesto v ňom.“ Základným cieľom takýchto hodín je rozvíjať osobnosť dieťaťa nielen ako jedinečnej, ale i sociálnej bytosti. Zvláštnosťou obsahu takýchto hodín je to, že sú organizované do podoby konkrétnych situácií, ktoré nesú v sebe prvky príbehovosti, zárodok konfliktu a potreby riešiť ho. Pri rozbore textu báje Daidalos a Ikaros sme realizovali vyučovací proces formou štruktúrovanej dramatickej hry, kde mali žiaci možnosť analyzovať dej a konanie postáv, vyjadriť svoj názor na hodnotu života, skúmať ľudské činy – žiarlivosť, závisť, neprajnosť, túžbu po domove a zaujať k nim postoj. Žiaci dokázali vyjadriť svoju mienku, postoj, preukázali schopnosť spolupracovať a kriticky myslieť. Počas 4 vyučovacích hodín žiaci využívali poznatky aj z dejepisu, fyziky, občianskej náuky, geografie či etickej výchovy. Celá štruktúrovaná práca bola rozdelená do 12 častí, z ktorých boli pre žiakov najpodnetnejšie Cestujeme do starovekého Grécka; Kto som?; Daidalos a jeho milovaný syn Ikaros; Daidalos má starosti; Čo si to vykonal – horúca stolička; Sláva Daidalovi či Útek.

            Takáto štruktúrovaná práca priniesla žiakom nesmierne silné zážitky, za podstatné prvky učenia zážitkom sme považovali priame vtiahnutie žiakov do problému, každý žiak prichádzal k poznaniu cez reálny zážitok, dôraz sme kládli na proces riešenia problému, nie na samotnú úlohu. Záverečná spätná väzba potvrdila, že pre žiakov boli tieto hodiny nesmierne obohacujúce, podnetné a veľmi sa im páčili. Aj takýmto spôsobom sa snažíme dokázať, že i v našej škole učíme moderne.

          • Náš venčekový ples

          • A predsa sa to podarilo!
            Po úspešnom absolvovaní tanečného kurzu prišiel 23.02.2024 na rad vytúžený prvý tanečný ples – „Venček“. Na slávnostné ukončenie tanečného kurzu si žiaci pozvali svojich rodičov, starých rodičov, učiteľov, priateľov, známych, aby im predviedli, čo všetko sa počas kurzu naučili. Sála kultúrneho domu v Betliari sa zmenila na nepoznanie. Slávnostne prestreté stoly, vyleštené poháre, sviečky, tanečný parket.....To iba podčiarkovalo atmosféru nevšedného a nezabudnuteľného večera.

            Úderom šiestej hodiny začali všetkým naskakovať zimomriavky. Na parket prichádzali naši úžasní tanečníci. Nádherné dievčatá v noblesných róbach kráčali v sprievode elegantných chlapcov v krásnych oblekoch. Rodičia hrdí a dojatí, učitelia rovnako s pýchou v očiach hľadeli, ako žiaci odtancovali dvanásť krásnych spoločenských tancov. Tance rôznych štýlov, techník aj náročnosti. Ale naši tanečníci ich všetky zvládli na jednotku! Zábava pokračovala tancom s rodičmi i učiteľmi a krásny večer s úžasnou atmosférou a skvelou zábavou sa niesol až do skorého rána. Aj touto cestou by sme sa chceli ešte raz veľmi pekne poďakovať všetkým rodičom,  ktorí tento krásny večer dokonale pripravili. ĎAKUJEME! Triedne učiteľky.

            Kúsok toho, ako naši žiaci tancovali a zabávali sa, si môžete pozrieť kliknutím na:

            https://www.youtube.com/watch?v=v4LtjsvJrCs

             

          • 25. ročník Kellnerovej Polomy

          • Dňa 23. 02. 2024 sa v našej škole konalo  podujatie, ktoré už štvrť storočie sprostredkúva nášmu regiónu prehliadku umeleckého slova a je príležitosťou pre mladých talentovaných recitátorov prezentovať svoju lásku k slovu a kráse literatúry. Je oslavou krásy slovenského jazyka a uctením si  kultúrnych tradícií, ktoré majú v živote každého národa svoje nezastupiteľné  miesto. Toto podujatie sa môže pochváliť svojou bohatou tradíciou a širokým okruhom priaznivcov. O obľúbenosti našej Kellnerovej Polomy svedčí aj každoročne bohatá účasť súťažiacich. Tento rok to bolo 73 recitátorov z 20 školských zariadení nášho okresu.

            Poďakovanie za prípravu podujatia, ktoré sa nieslo v príjemnej atmosfére, patrí organizátorom – Obecnému úradu v Gemerskej Polome, MO Matice slovenskej v Gemerskej Polome a predovšetkým všetkým zamestnancom Základnej školy Petra Kellnera Hostinského v Gemerskej Polome, ktorí sa akýmkoľvek spôsobom pričinili o zdarný priebeh súťaže. Osobitné poďakovanie prináleží našim žiakom, ktorí nás dôstojne reprezentovali v jednotlivých kategóriách. Veľkú pochvalu udeľujeme tým recitátorom, ktorí sa umiestnili na popredných miestach vo svojich kategóriách. Sú to:

            Danka Ďuričeková, 2.A trieda – v 2. kategórii (1. – 3. ročník), próza:  2. miesto

            Eliška Vnenčáková, 5.A trieda – v 3. kategórii (4. – 6. ročník), poézia: 1. miesto

            Samuel Smolka, 5.A trieda – v 3. kategórii (4. – 6. ročník), próza: 2. miesto

            Matej Garčár, 8.A trieda – v 4. kategórii (7. – 9. ročník), próza: 2. miesto

          • Šaliansky Maťko - okresné kolo

          • Radnica v Rožňave opäť po roku otvorila svoje brány a privítala najúspešnejších recitátorov a recitátorky z celého okresu. V stredu 21. 02. 2024 sa konala súťaž Šaliansky Maťko, kde sa všetci zúčastnení snažili o čo najlepší prednes slovenskej povesti. Zastúpenie v tejto súťaži sme mali aj my. Naša žiačka Danka Ďuríčekova z 2. A predniesla povesť a jej výkon porota ocenila krásnym 3. miestom. Danke srdečne blahoželáme, ďakujeme za jej výkon a želáme ešte veľa podobných úspechov. 

          • Deň rodičov a prarodičov

          • Aj naši žiaci z 2.A, 5.A, 6.A9.A v rámci projektu Hrdá škola dňa 20. 02. 2024 podporili Deň rodičov a prarodičov. Niektorí z nich prišli do školy v starých šatách, ktorými sa podobali na žiakov spred 20 - 50 rokov. Doniesli si staré tašky a aktovky, staré učebnice, peračníky a školské pomôcky. V 6.A na hodine SJL a v 5.A na hodine dejepisu si podľa spomienok svojich rodičov a prarodičov porozprávali o tom, ako vyzerala škola v minulosti.  Preto sa v tento deň na spomínaných hodinách nepoužívala interaktívna tabuľa ani iná moderná technika a nevyužili sa ani ďalšie moderné pomôcky, písalo sa len kriedou na tabuľu a obyčajným perom do písaniek. Najviac sa žiakom páčilo, keď počas vysvetľovania učiva pani učiteľkou museli vzorne sedieť s rukami za chrbtom. Dokonca niektorí navrhli, aby sme do školského poriadku zaradili kľačanie na potrestanie niektorých nespratníkov.