Novinky

          • Preventívno-výchovný program

          • V spolupráci s Centrom pedagogicko-psychologického poradenstva a prevencie (CPPPaP) boli žiaci II.A triedy zapojení do preventívno-výchovného programu zameraného na rozvoj osobnosti a predchádzanie sociálno-patologických javov.

            Cieľom programu je rozvíjať sociálne zručnosti detí, aby prirodzeným spôsobom vyjadrovali svoje emócie, potreby, aby brali do úvahy aj potreby druhých. Program s deťmi realizuje pracovníčka CPPPaP Mgr. Miriam Baňďošová.

          • Projekt ,,Zdravý úsmev“

          • V tomto školskom roku prebiehal v triedach I.A, II.A a II.B projekt, v ktorom sa žiaci pravidelne stretávali s dentálnou hygieničkou – pani Benediktiovou, ktorá ich učila najprv správne držať zubnú kefku a správne ňou pohybovať pri čistení zubov, potom im vysvetlila aké nebezpečné je nosiť do školy sladké desiate či olovranty. Všetky deti mali vo svojich triedach zubné kefky a zvykali si na to, že po jedle je potrebné zuby si vyčistiť. Na ďalších stretnutiach sa tiež naučili rozlíšiť, ktoré zuby v ústach sú mliečne a ktoré trvalé, k príslušným miestam na chrupe vedia priradiť pojmy ako stolička, žuvacia plocha, predné zuby, rezákové hrany a pod. Dozvedeli sa tiež o priaznivých účinkoch fluoridov na zubnú sklovinu a ako často majú používať fluoridové želé a fluoridovanú kuchynskú soľ. Na poslednom stretnutí, ktoré sa konalo 13.júna, si všetky vedomosti zopakovali a prisľúbili, že sa o svoje zúbky budú dobre starať. Od tety dentálnej hygieničky dostali za svoju usilovnosť pekný diplom.

          • Úpravňa vody Gemerská Poloma – Podsúľová

          • V rámci predmetu chémia žiaci 6. a 8. ročníka v súlade so školským vzdelávacím programom a učebnými osnovami uskutočnili exkurziu do úpravne pitnej vody Gemerská Poloma – Podsúľová. Areálom ich sprevádzal poverený pracovník, pán Marián Olexa, ktorý žiakov o jednotlivých činnostiach a procesoch úpravy vody podrobne informoval. Žiaci si tu mohli prezrieť proces úpravy pitnej vody od zachytávania vody na stavidle, cez usadzovacie a filtrovacie nádrže, až po zmäkčovanie a dezinfekciu upravenej vody. Takto si mohli overiť teoretické vedomosti v praxi.

          • Rodný dom akademika Jura Hronca v Gočove

          • 17. mája 1881, teda pred 130-timi rokmi, sa v dedinke Gočovo narodil Jur Hronec -matematik svetovej úrovne, ktorého zaraďujeme k významným osobnostiam Gemera. Bol univerzitným profesorom, akademikom SAV, zakladateľom Štátnej vysokej školy technickej v Košiciach a jej prvým rektorom. Písal vedecké práce, odborné publikácie a vysokoškolské učebnice.

             Z príležitosti tohto výročia siedmaci navštívili rodný dom Jura Hronca v Gočove, kde sa oboznámili s jeho životom a dielom. Na miestnom cintoríne si uctili jeho pamiatku položením kvetov na jeho hrob.

          • Školský výlet - 1. stupeň

          • Dňa 3.6.2011 sa žiaci 1. stupňa zúčastnili divadelného predstavenia, ktoré organizovalo Múzeum Betliar, pri príležitosti Medzinárodného dňa detí. Pred predstavením si žiaci prezreli areál parku obklopujúci kaštieľ a zapojili sa do zábavných aktivít, ktoré pripravilo múzeum Betliar (kreslenie na tvár, šmýkací hrad, trampolína).

            Školský výlet sa deťom veľmi páčil a domov sa vrátili plní zážitkov a dojmov.

          • Naše prvé divadelné predstavenie

          • Dramatická výchova je predmet, ktorý si  ZŠ zvolila ako svoj vlastný v rámci Školského vzdelávacieho programu a ktorý formuje osobnosť žiaka prostredníctvom rôznych druhov umenia. Zjednocuje v sebe prvky literárnej, hudobnej, výtvarnej i pohybovej výchovy. Oveľa viac, ako je prijímanie informácií, dáva žiakovi široký priestor pre vyjadrenie sa, pre rozvoj svojich schopností a sebarealizáciu. Tento predmet patrí k tým obľúbeným a žiakom sa najviac páčia skupinové aktivity, hry, keď pracujú so známymi epickými literárnymi dielami a pretvárajú ich časti na dielo dramatické. Tí starší už dokážu pracovať s literárnym scenárom a šiestakom sa podarilo nacvičiť krátke divadielko O domácej a poľnej myške. Hlavnými protagonistami boli Stanka Macková, Monika Fabiánová, Denis Fajdek a Marko Sihelský, ale pomáhali i ostatní, pretože si museli vytvoriť rekvizity, namaľovať kulisy a pohľadať kostýmy. Pri nacvičovaní bola veľká zábava, radili všetci. Začiatkom júna nadišiel deň, keď sa učebňa slovenského jazyka a literatúry zmenila na divadelnú scénu a keď prišli prví diváci z tretieho a štvrtého ročníka. Herci sa trošku báli, mali trému, ale vďaka výbornému obecenstvu a vynikajúcej atmosfére sa strach stratil a už tu bola len snaha upútať mladších spolužiakov a podať čo najlepší výkon. Divadielko zahrali aj ostatným žiakom z 1. stupňa, ktorí navštevujú školský klub detí, a pozvali i deti z materskej školy. Všetkým sa predstavenie  páčilo. Budúci siedmaci a ôsmaci však usilovne nacvičujú ďalšie predstavenia a už sa tešia, ako po divadelných prázdninách v septembri svojim malým kamarátom zahrajú rozprávku O smädnom kuriatku a povesť o vzácnom kvietku Plesnivec.