Novinky

          • Mesiac knihy v 5. A

          • Knihy sú bránou do sveta poznania. Mnohí z nás ich nepochybne máme odložené nielen v poličke, ale i v srdci. Mesiac marec je Mesiacom knihy a je tomu preto tak, lebo 10. marca 1776 sa narodil Matej Hrebenda, ktorého celým životom sprevádzala nehynúca láska ku knihám, ktorej sa nehodlal vzdať i napriek tomu, že žiadnu z nich nedokázal prečítať, pretože bol slepý. Toto všetko sa dozvedeli naši piataci na besede v obecnej knižnici. Teta Danka nezabudla so žiakmi zopakovať, ako sú zatriedené knihy v knižnici, a pripravila pre nich i zaujímavé úlohy. Aj keď sa pri ich riešení trošku potrápili, dokázali, aká je spolupráca dôležitá.

            V marci sa piataci zapojili aj do 16. ročníka Čitateľského maratónu ...2025 a spoločne na 3 hodinách prečítali a potom i zapísali informácie o rozprávke Cisárove nové šaty. Čítali v učebni SJL, v žiackej knižnici i na chodbe školy. Na týchto hodinách sa žiaci zdokonaľovali v čítaní a rozvíjali si schopnosť pracovať s textom. Žiakom sa rozprávka veľmi páčila a uvedomili si, že nie šaty robia človeka, ale jeho skutky.

            Mesiac knihy žiaci 5. A triedy zakončili literárnym kvízom, v ktorom si v 3 skupinách zopakovali učivo o rozprávkach, riešili tajničku, spájačky, zámenky a naučili sa riešiť i prešmyčky. Aj v tejto aktivite sa ukázala sila spolupráce.

          • Deň poézie v 7. A

          • V Mesiaci knihy si žiaci 7. A triedy na hodine literatúry pripomenuli i Deň poézie a to čítaním ukážky, ale i riešením tajničky zameranej na literárne pojmy, ktoré s poéziou súvisia. Prečo je poézia dôležitá? Pretože nás spája, inšpiruje a umožňuje nám vidieť svet novými očami. Pomáha nám vyjadriť emócie, rozšíriť obzory a zlepšiť jazykové schopnosti.

          • Deň poézie

          • Marec mesiac knihy sme ukončili čítaním poézie v triedach 7.B, 8. A a 9. A. Hodiny ubehli rýchlo, myslíme si, že k tomu prispeli najmä žiaci, ktorých verše Milana Lasicu a Daniela Heviera zaujali a pobavili. 

          • Druháci objavujú prírodný svet

          • Vďaka projektu, ktorý realizujeme v spolupráci s Nadáciou Baumit pre filantropiu, sme s druháčikmi objavovali prírodný svet a to nielen teoreticky, ale aj prostredníctvom zážitkového učenia, experimentov, návštevy knižnice, vlastných iniciatív a výletu do prírody. Prezentáciou sme deťom priblížili rozmanitosť života na našej planéte. Začali sme rozhovormi o Zemi, zvieratkách a ochrane prírody. Príbeh veveričky, ktorá trpela znečistením, nás podnietil k diskusii o ochrane našej planéty. 

            Na hodinách slovenského jazyka a literatúry sme riešili prírodné pojmy, tvorili vety a slovotvorné hniezda. A matematika? Ani tá neobišla prírodnú tému! Žiaci v dvojiciach riešili úlohy zamerané na sčítanie a odčítanie zložiek živej a neživej prírody, kreslili jar a počítali príklady alebo riešili slovné úlohy z kvetinovej lúky. Na hodinách prvouky sme sa ponorili do tajov pôdy. Rozprávali sme sa o jej zložkách, úrodnosti a význame pre ochranu prírody. Úvodom sme si definovali, čo je príroda a ako ju chrániť. Žiakov sme zapojili interaktívnou metódou "sľubu", kde pomocou piatich symbolizujúcich obrázkov vyjadrili svoj záväzok k ochrane našej planéty. Využili sme aj metódu cubing, kde žiaci v skupinách riešili rôzne úlohy prostredníctvom kociek s číslami. Aby sme teóriu prepojili s praxou, pustili sme sa do vzrušujúcich experimentov s pôdou. Pomocou lupy sme skúmali, čo všetko sa v pôde nachádza. Zisťovali sme, či obsahuje vodu – uzavreli sme vzorku pôdy a pozorovali, či sa objavia kvapky. A čo vzduch? Naliali sme vodu do pôdy a sledovali bublinky, čím sme potvrdili jeho prítomnosť. V rámci Mesiaca knihy sme navštívili aj knižnicu v Gemerskej Polome. Teta knihovníčka pre nás pripravila zaujímavé aktivity spojené s témou prírody a pôdy. Na hodinách výtvarnej výchovy sme sa stali malými aktivistami. Vytvorili sme plagát na ochranu prírody, kde sme pomocou obrázkov pôdy a symbolov ochrany prírody ukázali, ako veľmi nám záleží na našej planéte. Žiaci vymýšľali slogany, lepili obrázky a diskutovali o dôsledkoch znečistenia. Na záver sme sa vybrali na výlet do blízkeho lesa pri rieke Slaná. Deti mali za úlohu pozorovať a zbierať prírodné nálezy. Pomocou ďalekohľadu sme pozorovali blízky les, chrobáčiky, rastlinky a vtáčiky. Bohužiaľ, našli sme aj odpad, ktorý do prírody nepatrí. Po návrate sme spísali výskumnú správu, kde sme zakreslili a opísali naše nálezy. V priebehu celého projektu sme  vytvárali "kvetinový záhon kompetencií", kam sme vkladali kvietky symbolizujúce naše nadobudnuté zručnosti.

          • Burza kníh

          • Deviataci 28.3.2025 navštívili OÚ, kde  pre všetkých občanov prebiehala burza kníh. Naši deviataci prispeli do burzy svojimi  knihami a niekoľko kníh zase putovalo domov k novým majiteľom.

    • Prihlásenie