Ministerstvo školstva, vedy, výskumu a športu vydalo 28. apríla 2020 Usmernenie k obsahu a organizácii vzdelávania žiakov základných škôl počas mimoriadneho prerušenia školského vyučovania v školách v školskom roku 2019/2020.
Za odporúčanú organizáciu vzdelávania na úrovni základných škôl sa považuje týždenný rozvrh hodín založený na striedaní jednotlivých vzdelávacích oblastí s príslušnými vyučovacími predmetmi, zostavený podľa podmienok a možností školy. V období mimoriadneho prerušenia školského vyučovania v školách v školskom roku 2019/2020 sa obsah vzdelávania vymedzuje tak, že sa určujú:
hlavné vzdelávacie oblasti, medzi ktoré patria:
- Jazyk a komunikácia (slovenský jazyk a literatúra, cudzie jazyky)
- Matematika a práca s informáciami (matematika)
- Človek a spoločnosť (vlastiveda, geografia, dejepis, občianska náuka)
- Človek a príroda (prvouka, prírodoveda, biológia, fyzika, chémia)
komplementárne vzdelávacie oblasti, medzi ktoré patria:
- Človek a hodnoty (etická výchova, náboženská výchova)
- Človek a svet práce (technika, tvorba životného prostredia)
- Umenie a kultúra (výtvarná výchova, hudobná výchova)
- Zdravie a pohyb (telesná a športová výchova)
Hlavné vzdelávacie oblasti sa plánujú ako vzdelávacie aktivity, na ktoré sa vzťahuje odporúčané časové vymedzenie indikatívnej záťaže v rámci dištančného vzdelávania žiakov. Obsah komplementárnych vzdelávacích oblastí sa bude využívať ako doplnkové aktivity nad rámec indikatívneho času vzdelávacej záťaže.
Indikatívna týždenná záťaž žiakov ZŠ pri dištančnom vzdelávaní:
1. – 3. ročník 5 – 8 hodín týždenne
4. – 5. ročník 8 – 10 hodín týždenne
6. – 7. ročník 10 – 15 hodín týždenne
8. – 9. ročník 12 – 15 hodín týždenne