Novinky

          • Kronika Modrej planéty

          • Dňa 13.11.2012 sa žiaci 7. až 9. ročníka zúčastnili multimediálneho predstavenia s názvom Kronika Modrej planéty, ktoré sa uskutočnilo v športovej hale v Rožňave. V predstavení boli zaujímavým spôsobom  pospájané informácie z viacerých predmetov, napr.: geografia, fyzika, biológia  a iné. Prednášajúci najskôr vysvetlil ako vznikla Slnečná sústava  a v nej naša planéta Zem, ako sa formovala atmosféra, zemská kôra, kontinenty a moria až do dnešnej podoby. Zameriaval sa hlavne na podmienky vzniku pohorí, hornín, minerálov a charakteristiku ich zaujímavých vlastností. Žiaci si mohli svoje vedomosti overiť v krátkych súťažiach, ktoré boli vsunuté do prednášky. Je potešujúce, že v obidvoch súťažiach správne odpovedali žiaci našej školy, za čo boli aj náležite odmenení v podobe malých vecných cien. Najšikovnejší boli Nikola Schvarzová z IX.A triedy a Matúš Hatvaník z VIII.A triedy. Predstavenie bolo od začiatku až do konca veľmi zaujímavé, pútavé a poučné. 

          • Sponzori školských osláv:

          • Zatrochová Oľga – KOOPERATÍVA

            Šafár Ľubomír, Rožňava

            MIVA MARKET – Smižany

            Lišuch Ján Ing., Gemerská Poloma

            LAAX s.r.o. Rožňava

            NOVIG – Zelenina Rožňava

            Ryba Košice

            Inmedia Zvolen

            Nemčko Ján, Kobeliarovo

            Szajko Zoltán, Tornaľa

            Kun Štefan, Rožňava

            FRAPE Trnava

            ATC Púchov

            Pavol Petergáč, Gemerská Poloma

          • Oslavy v ZŠ

          • "Škola je šum i vrenie, škola je prvá láska i snenie ..."

               26. októbra 2012 sme si pripomenuli a oslávili 50. výročie otvorenia novej budovy Základnej školy v našej obci na Sládkovičovej ulici č. 487.

               V živote človeka je niekoľko etáp, ktorými postupne prechádza: detstvo, mladosť, dospelosť, zrelosť... Každé toto obdobie je charakterizované postojmi, dosiahnutými úspechmi, či správaním sa. 50 rokov ľudského života znamená čas, kedy človek naplno dozrel, pevne stojí na vlastných nohách a dokorán otvoril brány produktívneho života. Čo znamená 50 rokov v živote našej školy? História, ale aj súčasnosť školy bola predstavená všetkým účastníkom slávnostného posedenia nielen v slávnostných príhovoroch, v inštalovanej fotogalérii, ale i možnosťou prehliadky všetkých učební a priestorov v škole, ktoré slúžia na výchovno-vzdelávací proces, ale i na prácu a oddych pre učiteľov a všetkých zamestnancov školy.

               V úvode podujatia navodilo slávnostnú atmosféru vystúpenie žiakov pracujúcich pod vedením PhDr. V. Vnenčáka v detskom folklórnom súbore Bambuchy, ktoré bolo už tradične pripravené na vysoko profesionálnej úrovni a bolo odmenené zaslúženým potleskom. Osláv sa okrem súčasných pedagogických a nepedagogických zamestnancov školy zúčastnili pozvaní učitelia a prevádzkoví zamestnanci, ktorí v škole v minulosti dlhšie pôsobili. Naše pozvanie prijali i starostovia obce Gemerská Poloma a Betliar, poslanci obce, ktorí sú členmi Rady školy, ale i riaditelia tých základných škôl, s ktorými najviac spolupracujeme a vymieňame si svoje skúsenosti.

            Oslavy boli príležitosťou poďakovať sa a oceniť všetkých tých, ktorí v minulosti prispeli k rozvoju školy a tiež v súčasnosti jej pomáhajú k napredovaniu. Ocenenie - Pamätný list -  prijali všetci prítomní hostia i súčasní zamestnanci školy.

               Jubileum je vždy vďačnou príležitosťou nielen na spomienky a na stretnutia, ale i na bilanciu dosiahnutých výsledkov, na vyjadrenie hrdosti na svoju školu. Mnohí prítomní si zaspomínali na začiatky v novej budove, na prvé úspechy. Aj vďaka bohatej fotogalérii sa vynárali spomienky na bývalých spolupracovníkov, ale i žiakov, ktorí prispeli k dobrému menu školy, z ktorých sú mnohí veľmi úspešní.

               Je dôležité, že v súčasnosti sú kľúčovými cieľmi vzdelávania a výchovy v našej základnej škole samostatnosť, tvorivosť, využívanie nových metód a foriem práce, využívanie najmodernejšej techniky a zavádzanie nových vyučovacích predmetov, ktoré naša škola žiakom poskytuje. Voľno časové aktivity školy i zoznam aktivít, do ktorých sa škola zapojila a zapája, sú jasným dôkazom toho, že základná škola žije životom bohatým na udalosti a že naši žiaci sú svojimi učiteľmi a vychovávateľmi  motivovaní pracovať na sebe a čo najviac sa rozvíjať.

               Preto zaželajme celému kolektívu školy veľa úspechov do ďalších rokov, stovky dobre pripravených žiakov, ktorým bude atmosféra školy ožívať v ich spomienkach i po mnohých rokoch. Želáme si, aby sme boli aj naďalej spoločne tak úspešní ako doteraz, aby na škole naďalej panoval duch spolupatričnosti, náročnosti a láskavého slova.

          • Úspechy žiakov v súťažiach

          • Žiaci 9. ročníka Tomáš Kuchta a Kamil Jasenka úspešne reprezentovali ZŠ v technickej olympiáde vo svojej kategórii. V okresnom kole sa umiestnili na 1. mieste a budú nás reprezentovať v krajskom kole.

            Už tradične sa nám darí i v súťaži Slovensko v histórii, ktorú organizuje Okresná knižnica v Rožňave. 5 žiakov 8. ročníka postúpilo do okresného kola, vďaka čomu sa zúčastnili exkurzie za pamiatkami „Gotickej i Železnej cesty“. Matúš Hatvaník sa v okresnom kole spomedzi viac ako 30 súťažiacich  umiestnil na peknom 3. mieste.

          • Finančné zbierky na dobrú vec

          • Dňa 16.11.2012 sa žiaci ZŠ aktívne zapojili do finančnej zbierky, ktorú organizoval školský parlament v spolupráci s CVČ v Rožňave, na podporu podujatia Hodina deťom, ktoré vyvrcholilo televíznym galavečerom 9.12.2012. Zbierku podporili nielen žiaci ZŠ, ale i občania našej obce, čím sa podarilo vyzbierať 127,88 € a aj vďaka týmto finančným prostriedkom sa môže stať Nadácia pre deti Slovenska mostom medzi tými, ktorí chcú pomôcť, a tými, ktorí pomoc potrebujú.

            Žiakom základnej školy nie je ľahostajný ani osud hradu Krásna Hôrka, ktorý bol perlou Gemera. Mnohí ho so svojimi učiteľmi tiež v rámci školských výletov navštívili alebo sa chystali navštíviť. Preto koncom školského roka 2011/2012 zorganizovali medzi žiakmi ZŠ zbierku na jeho obnovu. Žiaci  prispeli zo svojich skromných úspor a podarilo sa vyzbierať 33,10 €, ktoré boli zaslané na jeho obnovu.

          • Doprava sa všetkých týka, zvládnime ju bez rizika

          • Deti patria k aktívnym účastníkom cestnej premávky. Už v rannom veku musia porozumieť zložitým situáciám a dodržiavať určité pravidlá, či už v úlohe chodcov, na bicykli, v autobuse, alebo na zadnom sedadle auta. Základné vedomosti, zručnosti a návyky zamerané na bezpečné správanie sa v rôznych dopravných situáciách získavajú žiaci najmä prostredníctvom školskej dopravnej výchovy. Úlohou dopravnej výchovy v školách je postupne pripraviť deti na samostatný pohyb v cestnej premávke – ako chodcov alebo cyklistov – pričom je potrebné mať na zreteli aj aspekt výchovy budúcich vodičov. Dopravná výchova predstavuje oblasť, v ktorej každá nedôslednosť a chyba môže mať obrovské následky, preto jej i v našej základnej škole každoročne venujeme primeranú pozornosť. Za pomoci obrázkov, typických modelových situácií, hier žiakom zrozumiteľnou formou sprostredkúvame vhodné správanie z pohľadu chodcov a cyklistov, ktorí sú najčastejšími účastníkmi dopravných nehôd a úrazov. Zábavnou a poučnou formou upozorňujeme na nástrahy cestnej premávky. Na realizáciu praktického výcviku žiakov základných škôl slúžia detské dopravné ihriská, ktoré sú veľmi dôležitou súčasťou výchovy a vzdelávania v základných školách. Keďže my detské dopravné ihrisko v Gemerskej Polome nemáme,  uvítali sme ponuku zrealizovať besedu s témou dopravnej výchovy, kde po teoretickej časti nasledovalo praktické precvičovanie získaných vedomostí v simulovaných situáciách na prenosnom detskom dopravnom ihrisku v úlohe chodcov a cyklistov. Pojazdné detské dopravné ihrisko bolo vybavené vodorovným dopravným značením, zvislými dopravnými značkami a svetelným signalizačným zariadením. Žiaci boli nadšení, prakticky  si mohli vyskúšať jazdu na kolobežkách, precvičiť a overiť si získané vedomosti z pravidiel cestnej premávky, zdokonaliť svoju jazdu na kolobežke či bicykli, naučiť sa lepšie vnímať dopravný ruch okolo seba a správne a zodpovedne sa rozhodovať pri riešení dopravných situácií cestou do školy  alebo pri využívaní pozemných komunikácií vo svojom voľnom čase.